Το ΓΕΛ Κρυονερίου έστησε τη δική του εικονική μαθητική επιχείρηση

Για το σχολικό έτος 2023-2024, το Γενικό Λύκειο Κρυονερίου, πραγματοποιεί ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα. Ένα από αυτά είναι και το πρόγραμμα «Μαθητικής Επιχειρηματικότητας».

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα οι μαθητές με την επίβλεψη της υπεύθυνης καθηγήτριας, δημιούργησαν μια πραγματική επιχείρηση με αρωματικά κεριά. Η υπεύθυνη καθηγήτρια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το σχολικό έτος 2023-2024, Ηρώ Πάντικ, δίνει περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα:

«Τα εξωδιδακτικά προγράμματα, τα οποία μπορεί να είναι πολιτιστικά, αγωγής υγείας, αγωγής σταδιοδρομίας, περιβαλλοντικά ή εθελοντισμού, και τα οποία υλοποιούνται από ένα σχολείο, συμβάλλουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών και διευρύνουν τις γνώσεις τους πέρα από το πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος μαθημάτων.

Ειδικότερα, προσφέρουν τη δυνατότητα στους μαθητές να συμμετέχουν σε κοινωνικές δράσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες, να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα, να ευαισθητοποιηθούν σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα, να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους και να αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες.

Στο ΓΕΛ Κρυονερίου φέτος, μεταξύ άλλων, υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Μαθητικής Εικονικής Επιχείρησης που το ονομάσαμε «Αναζητώντας το δρόμο μου».  Σκοπός αυτού του προγράμματος ήταν να βοηθήσουμε τους μαθητές μας, μέσα από έναν βιωματικό τρόπο, να κάνουν τις καλύτερες επιλογές σχετικά με τις ακαδημαϊκές τους σπουδές και το μελλοντικό τους επάγγελμα.

Συνεργαστήκαμε με δύο οργανισμούς:

α) The Tipping Point – 100Mentors (ΤΤΡ)

β) Junior Achievement Greece (Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων).

Με το ΤΤΡ οργανώσαμε διαδικτυακές συνεδρίες με επαγγελματίες οι οποίοι μίλησαν στους μαθητές για τα επαγγέλματα υγείας, τα επαγγέλματα του Πολυτεχνείου και τα επαγγέλματα του οικονομικού κλάδου.  Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν τις ερωτήσεις τους και να λύσουν τυχόν απορίες τους.

Παράλληλα, υλοποιήσαμε το πρόγραμμα του JA Greece «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση». Οι μαθητές του προγράμματος ανέλαβαν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Συνεργάστηκαν μεταξύ τους, συζήτησαν τις ιδέες τους, μοίρασαν αρμοδιότητες και ρόλους, ανέλαβαν πρωτοβουλίες και δημιούργησαν το «KRYOKERI», τη δική τους μαθητική επιχείρηση που παρασκευάζει κεράκια.

Οι μαθητές που ξεκίνησαν από την αρχή του προγράμματος εξακολουθούν να συμμετέχουν ενεργά και με ενθουσιασμό! Ωστόσο, κάποιοι μαθητές αποσύρθηκαν νωρίς από το πρόγραμμα, λόγω πίεσης χρόνου, ενώ κάποιοι άλλοι ζήτησαν να ενταχθούν σε αυτό. Είναι γνωστό ότι τα παιδιά του λυκείου έχουν ήδη πολύ φορτωμένο πρόγραμμα με έξτρα μαθήματα, φροντιστήρια, αθλητικές και άλλες δραστηριότητες».

Με την επιχείρηση αυτή, οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος, μαζί με τους μαθητές, συμμετείχαν- μαζί με 55 ακόμη σχολεία- με δικό τους περίπτερο, όπου εξέθεσαν τα προϊόντα τους, στην ετήσια έκθεση μαθητικής εικονικής επιχείρησης του Junior Achievement Greece (Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων), που έγινε στις 16 Φεβρουαρίου 2024 στο The Mall Athens στο Μαρούσι.

Γράφει η Μ.-Ι. Σύρου, απόφοιτη του Αρχαιολογικού- Ιστορικού Τμήματος του ΕΚΠΑ