Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον κανονισμό του σχολείου μας…

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου: ΑΓ.ΤΡΙΑΔΟΣ 28-30, 14568 ΚΡΥΟΝΕΡΙ

Τηλέφωνο210/6221115
e-maillykkryon@sch.gr
Ιστοσελίδαhttp://lyk-kryon.att.sch.gr
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας Δρ. Πέτρος Γιατζάκης
Υποδιευθυντές:  ΓΑΒΡΙΗΛ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Πρόεδρος 15μελούς:ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ – ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας σχολείου

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν τις προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, και με τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων,

του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του Προεδρείου του Δεκαπενταμελούς Συμβουλίου των μαθητών και του εκπροσώπου του Δήμου Διονύσου.

Με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου, αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου και σε συνοπτική μορφή διανέμεται στους μαθητές και στις μαθήτριες.Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Τέλος μπορεί να επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη συμμετοχική διαδικασία όλων των μελών της κοινότητας, ώστε να ανταποκρίνεται σε νέες πιθανές συνθήκες που κατά καιρούς προκύπτουν, όπως στην περίπτωση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας τον καιρό της πανδημίας.

1.Θεμελιώδεις αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας

Στον κανονισμό περιλαμβάνονται όροι και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλους όσοι αποτελούν τη σχολική κοινότητα, και μέσω αυτών των διαδικασιών στόχος είναι η εμπέδωση της δημοκρατικής λειτουργίας μιας κοινότητας, όπως αυτή του σχολείου, και ταυτόχρονα η διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Σύμφωνα με τα παραπάνω επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων υπεύθυνων, με σεβασμό στις ελευθερίες των άλλων και πνεύμα αρμονικής συνεργατικότητας.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου υποστηρικτικού του εκπαιδευτικού έργου αλλά και της απρόσκοπτης συμμετοχής όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος μέσα στο οποίο κάθε μέλος της κοινότητας μπορεί να αναπτύξει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.
  • Η δημιουργία εύρρυθμων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας,

   μάθησης και εργασίας.

2.Η λειτουργία του σχολείου   

  • Προσέλευση στο σχολείο, παραμονή και αποχώρηση από αυτό

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο στις 08:15΄ πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα κλείνει και παραμένει κλειστή καθ’ όλη την διάρκεια των μαθημάτων. Στη σχολική μας μονάδα, μπορεί να υπάρξει κάποια ελαστικότητα μόνο στην περίπτωση που γίνεται χρήση αστικής ή υπεραστικής συγκοινωνίας.

Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, προκειμένου να αποφευχθεί η αναστάτωση στη διδακτική διαδικασία, παρουσιάζονται στο γραφείο της Διεύθυνσης. Παραμένουν σε κατάλληλο χώρο του σχολείου υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού και εισέρχονται στην τάξη τους μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

Οι μαθητές οφείλουν να εισέρχονται στην τάξη τους αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι ( μετά την πρωινή συγκέντρωση ), ενώ δεν επιτρέπεται η είσοδός τους, αν ο/η εκπαιδευτικός έχει ήδη εισέλθει στην τάξη. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα μαθητής από την αίθουσα, ενώ μέσα σε αυτήν δεν καταναλώνονται φαγητά, αναψυκτικά και ποτά, πλην νερού.

Απαγορεύεται η κατανάλωση προϊόντων delivery στο σχολείο, διότι οι σχολικές μονάδες και τα κυλικεία τους υπόκεινται σε αυστηρές υγειονομικές, διατροφικές διατάξεις λόγω της ηλικίας και της διαμόρφωσης των διατροφικών συνηθειών των μαθητών.

Οι μαθητές /τριες δεν αποχωρούν από το σχολείο χωρίς άδεια πριν τη λήξη των μαθημάτων. Αν όμως παραστεί ανάγκη να φύγει το παιδί από το σχολείο, τότε ενημερώνεται ο κηδεμόνας του τηλεφωνικά, προσέρχεται στο σχολείο και παραλαμβάνει τον μαθητή/τη μαθήτρια υπογράφοντας το σχετικό έντυπο.

Τέλος, αν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί , για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει τη Διεύθυνση του σχολείου.

  • Απουσίες μαθητών/τριών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι γονείς και κηδεμόνες αυτών, οι οποίοι ενημερώνουν το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του παιδιού τους.

  • Ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση των μαθητών, των γονέων και των κηδεμόνων αυτών γίνεται με τους ακόλουθους τρόπους:

1.Ιστοσελίδα σχολείου και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

2.Ενημερωτικά σημειώματα/βεβαιώσεις για την πραγματοποίηση εκδρομών, εκπαιδευτικών επισκέψεων και παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων.

3.Τηλεφωνικά σε έκτακτες περιπτώσεις

4.Με επίσκεψή τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες από τον Σύλλογο Διδασκόντων ημέρες και ώρες ενημέρωσης.

  • Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων των μελών της κοινότητας είναι απαραίτητη για να υπάρχει και να διατηρείται ένα ευχάριστο και καθαρό περιβάλλον σε κάθε σχολικό χώρο. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές/τριες οφείλουν:

1.Να σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της σχολικής αυλής.

2.Να μη ρυπαίνουν τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του σχολείου,

τα θρανία και τους τοίχους και να χρησιμοποιούν τους κάδους απορριμμάτων.

3.Μαθητής ή μαθήτρια που θα προκαλέσει φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για αυτή του τη συμπεριφορά και η δαπάνη αποκατάστασης της ζημίας βαρύνει τον γονέα ή τον κηδεμόνα του.

  • Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές εξέρχονται, πριν από τον διδάσκοντα/τη διδάσκουσα, στον αύλειο χώρο του σχολείου, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Ο εκπαιδευτικός αποχωρεί τελευταίος και κλειδώνει οπωσδήποτε την πόρτα της αίθουσας.

Σε περίπτωση που ο καιρός δεν το επιτρέπει, ορίζονται οι κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/τριών. Αν προκύψει κάποιο πρόβλημα στη διάρκεια του διαλείμματος μεταξύ των μαθητών/τριών, αυτοί απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί του Λυκείου, έχουν την ευθύνη της εποπτείας του χώρου εισόδου του σχολείου, καθώς και των αύλειων χώρων μπροστά και όπισθεν του κτιρίου. Οι εφημερεύοντες πρέπει να είναι τάχιστα στη θέση τους και να ασκούν διαρκή εποπτεία των μαθητών.    

  • Συμπεριφορά-δικαιώματα και υποχρεώσεις

Η Διεύθυνση του σχολείου είναι υπεύθυνη μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και γενικότερα την ευπρέπεια του σχολείου, για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών στον σχολικό χώρο. Η Διεύθυνση του σχολείου ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για τη νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου. Συμβάλλει στη δημιουργία δημοκρατικού κλίματος τόσο στους καθηγητές όσο και στους μαθητές, συνεργάζεται με τους διδάσκοντες για την τήρηση των κανόνων και, αν κριθεί απαραίτητο, απευθύνει συστάσεις στους διδάσκοντες σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Μεριμνά για τα παιδαγωγικά μέσα και εργαλεία που έχει ανάγκη η σχολική μονάδα και για την αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς.

  • Οι εκπαιδευτικοί

1.Διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στις υπόλοιπες εκτός σχολείου δραστηριότητες.

2.Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με σεβασμό, κατανόηση και δημοκρατικό πνεύμα, ώστε όταν κάποιος μαθητής/τρια έχει οποιοδήποτε πρόβλημα, να μπορεί να απευθύνεται στον εκπαιδευτικό με άνεση και εμπιστοσύνη, ενθαρρύνοντάς τους παράλληλα να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο.

3.Οφείλουν να ακολουθούν το πρόγραμμα σπουδών, να προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας και να εφαρμόζουν τις κατάλληλες εκείνες μεθόδους διδασκαλίας που θα κάνουν το μάθημα ενδιαφέρον αλλά και αποδοτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Συνιστάται η χρήση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, με τον οποίο είναι εφοδιασμένο το σχολείο μας. Η αξιολόγηση των μαθητών θα πρέπει να διέπεται από αντικειμενικότητα και να ακολουθεί η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων αλλά και των ίδιων των μαθητών σχετικά με την επίδοσή τους.

4.Οφείλουν να λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τις ιδιαίτερες συνθήκες των οικογενειών των μαθητών και μαθητριών καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά και την επίδοση των παιδιών και υιοθετώντας κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων. Για τον λόγο αυτό ορίζονται ένας έως δύο εκπαιδευτικοί ως Υπεύθυνοι Σχολικής Ζωής, οι οποίοι και συνεργάζονται με τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων.

  • Οι μαθητές και οι μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να χαρακτηρίζεται από δημοκρατικό ήθος, ευγένεια, σεβασμό στους συμμαθητές και στους καθηγητές και στο υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου. Απαγορεύεται κάθε εκδήλωση βίας λεκτικής, σωματικής ή ψυχολογικής και,  αν υπάρξει κάποια αντίθεση ή διαφωνία μεταξύ τους, τότε αυτή πρέπει να επιλύεται με τη χρήση διαλόγου, με άμεση και ειρηνική συζήτηση μεταξύ των διαφωνούντων και με τη συνδρομή του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος, της Διεύθυνσης του σχολείου και με τους υπευθύνους σχολικής ζωής. Για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και που εμποδίζει την ήρεμη και αποδοτική σχολική ζωή τους θα πρέπει να απευθύνονται στους καθηγητές και στις καθηγήτριες του σχολείου καθώς και στη Διεύθυνση αυτού.

Οι μαθητές οφείλουν να υποστηρίζουν και να διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους παρέχει η νομοθεσία και να συμβάλλουν στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δεν παρακωλύουν τη μαθησιακή διαδικασία στην τάξη και σέβονται το δικαίωμα όλων στη μάθηση, ενώ διατηρούν ευπρεπή στάση κατά τις σχολικές επισκέψεις και εκδρομές, το ίδιο και στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές.

Αν παραστεί ανάγκη μπορούν να επικοινωνήσουν με τους γονείς και κηδεμόνες τους από το τηλέφωνο του σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

Δεν επιτρέπεται στους μαθητές και στις μαθήτριες να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των χώρων του σχολείου, κτιριακών και υπαίθριων. Επίσης δεν επιτρέπεται η είσοδος εξωσχολικών ατόμων στον χώρο του σχολείου, εκτός αν έχει υπάρξει εκ των προτέρων συνεννόηση με τη Διεύθυνση του σχολείου.

Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών, βλαπτικών για τον οργανισμό τους και η κατανάλωση προϊόντων delivery. Η παράβαση αυτών των κανόνων συνεπάγεται τη λήψη ανάλογων παιδαγωγικών μέτρων.

Τέλος οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να γνωρίζουν ότι το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν μαζί τους.    

Κάθε ζήτημα παραβατικής συμπεριφοράς αντιμετωπίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  • Οι σχολικές δραστηριότητες

Η μαθησιακή διαδικασία δεν πραγματώνεται μόνο μέσα στη σχολική αίθουσα αλλά και έξω από αυτήν με μια σειρά εξωσχολικών δραστηριοτήτων, που σχεδιάζονται στην αρχή του σχολικού έτους με κριτήρια γνωστικά και παιδαγωγικά.

4.Επικοινωνία και συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες

Οι γονείς και κηδεμόνες συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και αυτοδικαίως συμμετέχουν σε αυτόν, ενώ συνεργάζονται τόσο με τη Διεύθυνση του σχολείου όσο και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Οι κηδεμόνες αποτελούν ζωτικό μέρος της σχολικής ζωής, δεν παρεμβαίνουν όμως στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία που απαιτεί επιστημονική εξειδίκευση.

Στο παραπάνω πλαίσιο λειτουργεί σε κάθε σχολική μονάδα το Σχολικό Συμβούλιο αποτελούμενο από τον Σύλλογο Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, τον εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπροσώπους των Μαθητικών Κοινοτήτων που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.

5.Προστασία του σχολείου από πιθανούς κινδύνους

Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το σχολείο μόνο του, αλλά τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς και κηδεμόνες τους. Επίσης σε περιπτώσεις πανδημίας, όπως ο covid 19, ή ακραίων και   επικίνδυνων καιρικών φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις οδηγίες που εκδίδουν οι αρμόδιοι φορείς,ΕΟΔΥ,ΥΠΑΙΘ,ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ κλπ.

Μη προβλεπόμενα θέματα

Θέματα τα οποία δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό αλλά μπορεί να ανακύψουν στη διάρκεια του σχολικού έτους, αντιμετωπίζονται παιδαγωγικά από τον Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Τόπος και ημερομηνία:                         Ο Διευθυντής  

Κρυονέρι, 26/3/2021                            Δρ. Πέτρος Γιατζάκης